Friday 24 November 2017

Iso Aksjeopsjoner 83b


Slik håndterer du aksjeopsjoner og annen egenkapitalkompensasjon Denne gratis online-veiledningen forklarer hvordan du håndterer de mest populære former for egenkapitalkompensasjon, inkludert begrenset lager, ikke-kvalifiserte opsjoner, opsjonsopsjoner og ansattes aksjekjøpsplaner. Fairmark publiserer også to bøker om emnet: Vurder Dine valg er for den generelle leseren (inkludert profesjonelle rådgivere som bare behandler disse emnene bare av og til). Equity Compensation Strategies er for profesjonelle rådgivere som behandler disse emnene regelmessig. Here8217s en liste over sider som er tilgjengelige i denne gratis online guide. Lag fondfondsstipendene Ikke-kvalifiserte opsjoner Incentive aksjeopsjoner Medarbeider Aktiekjøp PlanerIncentive aksjeopsjoner vs. Ukvalifiserte aksjeopsjoner Om Joe Wallin Joe Wallin fokuserer på nye, høye vekst - og oppstartsselskaper. Joe representerer ofte selskaper i engel og venturefinansiering, fusjoner og oppkjøp og andre viktige forretningstransaksjoner. Joe representerer også investorer i amerikanske virksomheter, og gir generelle rådgivningstjenester for bedrifter fra oppstart til post-offentlig. Denne nettsiden er kun tilgjengelig av advokat - eller advokatfirmaets utgiver for utdanningsformål, samt å gi generell informasjon og en generell forståelse av loven, for ikke å gi spesifikk juridisk rådgivning. Ved å bruke dette bloggstedet forstår du at det ikke er noen advokatklient forhold mellom deg og nettstedutgiveren. Nettstedet bør ikke brukes som erstatning for kompetent juridisk rådgivning fra en lisensiert profesjonell advokat i din stat. Tanker og kommentarer til loven om oppstart. Bragt til deg av Davis Wright Tremaine83 (b) Valg En paragraf 83 (b) valg er et skattevalg for å inkludere den rettferdige markedsverdien av eiendommen du har mottatt i forbindelse med ytelsen av tjenester som du kanskje ikke kan beholde i din inntekt . Generelt, under skattekoden, hvis du mottar eiendom i forbindelse med ytelsen av tjenester som du kanskje ikke får beholde, og som du kan overføre, må du ikke ta den virkelige markedsverdien av eiendommen inn i inntekt til den er bestemt at du vil enten (i) få til å beholde den, eller (ii) eiendommen blir overførbar. § 83 (b) gir deg muligheten til å velge å bli beskattet ved mottak av eiendommen i stedet for å vente på at eiendommen blir overførbar eller ikke lenger utsatt for vesentlig risiko for fortabelse. Hvorfor vil du ønske å gjøre dette Hvorfor vil du inkludere i din skattepliktig inntekt den rettferdige markedsverdien av eiendom over det du betalte for det hvis du kanskje ikke kommer til å beholde eiendommen? Det er noen forskjellige grunner: Fordi messen Markedsverdien av eiendommen på mottakstidspunktet kan være nominell, med skatt kan det være ubetydelig, og et valg vil unngå en potensielt mye høyere skatteregning senere. Fordi skattebetaleren kan betale den rimelige markedsverdien av eiendommen, slik at man velger å bli skattlagt på sin rettferdige markedsverdi over det som er betalt for, betyr det ingen skatt skyldig. Fordi verdien av eiendommen kan øke vesentlig, og når den vinner, kan skatt på den rettferdige markedsverdien av eiendommen på det tidspunktet være mer enn skattebetaleren vil ha råd til. Fordi skattebetaleren kanskje vil ha hans eller hennes kapitalgevinster, holder perioden start. Eksempel. Anta at et oppstartsselskap grunnlegger er utstedt grunnleggere som er gjenstand for et tilbakekjøp av selskapene på aksjekursen, men tilbakekjøpsretten bortfaller over en tjenestebasert bortfallsperiode. Denne grunnleggeren har mottatt aksjer, men fordi aksjene er utsatt for betydelig vesentlig risiko for fortabelse (tilbakekjøpsretten går ut over den servicebaserte opptjeningsperioden), må grunnleggeren ikke betale skatt på kvitteringen til aksjen før den vester. Imidlertid kan grunnleggeren foretrekke å gjøre et avsnitt 83 (b) valg til å betale skatt på verdien av aksjene i dag fordi verdien er lavere enn det forventes å være når den vestsor fordi grunnleggeren betalte fullverdien for det i dag, så Seksjon 83 (b) valg koster ham ingen tilleggsskatt i dag. Opprettelsen av Seksjon 83 (b) valg starter også grunnleggerne kapitalgevinster holdingsperiode. Du behøver ikke å sende en 83 (b) valg hvis aksjene dine er fullt representert Du behøver ikke å sende inn en seksjon 83 (b) valg i forbindelse med kvittering av aksjer dersom disse aksjene ikke er gjenstand for inntjening. Hvis aksjene dine er fullt opptjent, er det ikke nødvendig med seksjon 83 (b) valg av deg. Hva er karakteren av inntektene etter § 83 (a) i Internal Revenue Code, må en skattyter som mottar eiendom i forbindelse med ytelsen av tjenestene generelt anerkjenne forskjellen mellom verdien av eiendommen og beløpet som er betalt i bytte derfor for første gang eiendommen er enten overførbar eller ikke utsatt for en betydelig risiko for fortabelse. § 83 (b) tillater en skattyter som mottar eiendom i forbindelse med ytelsen av tjenester som er gjenstand for slike restriksjoner (for eksempel ikke-fast eiendom) for å velge å gjenkjenne denne inntekt ved overføringstidspunktet. Hovedfordelen ved et valg i § 83 (b) er at skattebetaleren kan låse oppskattning som generelt er skattepliktig til kursgevinster ved senere disposisjon. Du kan foreta en 83 (b) valg med hensyn til en aksjeopsjon Det er en vanlig misforståelse, men et valg av § 83 (b) kan generelt ikke gjøres med hensyn til mottak av et privat selskapsopsjon. Du må utøve opsjonen først og skaffe aksjen før du kan gjøre et valg av Seksjon 83 (b), og du vil bare gjøre et Seksjon 83 (b) valg i det tilfellet dersom du utøvde opsjonen og ervervet uvestert aksje oppkjøpt ved utøvelse av aksjeopsjonen var opptjent, ville det ikke være grunn til å gjøre et avsnitt 83 (b) valg). En annen vanlig misforståelse er at § 83 ikke gjelder for begrenset lager som er kjøpt til virkelig verdi. Dette er ikke sant. § 83 gjelder selv for aksjer som er kjøpt til virkelig verdi, dersom aksjen er utsatt for betydelig vesentlig risiko for fortabelse og mottatt i forbindelse med ytelsen av tjenestene. Se denne saken, Alves v. Kommissær. Et valg av 83 (b) må innleveres hos IRS innen 30 dager etter mottak av eiendommen. En kopi skal innleveres med selvangivelsen til den som foretar valget, og en kopi må gis til selskapet. Ytterligere informasjon om å gjøre 83 (b) Valg (også innebygd nedenfor). Av Elliot 12. desember 2013 - 14:57 Jeg mottok et stipend fra tidligere i år verdsatt til 20k, og arkivert en 83 (b). Jeg forlot selskapet for en måned siden (samme kalenderår), og 75 av aksjekjøpet vil nå bli fortapt tilbake til selskapet. Jeg vet at jeg generelt må betale skatt på hele 20k verdi av lager, selv om I8217m bare holder 5k verdt. Er det noe unntak hvis jeg informerer IRS om at aksjen blir tatt tilbake innen samme kalenderår som den ble gitt av Joe Wallin 12. desember 2013 - 16:52 Elliot, jeg vet ikke om det er men gitt slutten på Året er avsluttet Jeg vil oppfordre deg til å møte skattadirektør med en gang. Ved rs 13 januar 2014 - 20:20 Joe, jeg hadde et stort firma, hjalp meg med å utstede lager da vi fikk vår første store (1,5 M) investor8211I, som hadde flere rådgivere med aksjer for sine tjenester og lovet å utstede aksjer senere. Et og et halvt år senere utstedte jeg aksjen til en fin verdsettelse8212, men bokstavene jeg ga til rådgiverne på 8220vested8221 av selskapet ble gjort i tider med varierende verdivurdering (2M til 4,5M og senere mer for investorer). Vi har det vanskelig å få et klart svar på skattebehandling8212 og jeg føler at jeg har blitt brutalt mislyktes av det store nasjonale advokatfirmaet8211Vi spurte spørsmål og fikk ikke svarte svar og gikk videre. Jeg har en person som vil se ut som de har 150k aksjer i bytte for arbeid for utleie, og andre med 40K aksjer for tjenester. Siden de ikke er omsettelige eiendeler, reduserer vi skatteforpliktelsen dersom det er hvor og når jeg skal utstede 1099-tallet for å gjøre dette ser ut som kompensasjon gitt til rådgivere. Har du noe råd RS Av Joe Wallin 13 januar 2014 - 20:24 Jeg er glad for å prøve å hjelpe. Ønsker å ringe meg på 206 757 8184 Ved 14. januar 2014 - 5:52 Min bedrift tilbød meg bare 5000 aksjer med begrenset aksje med en rettferdig markedsverdi på 0,90 (eksempelverdier). I tillegg til papirene som ble tegnet for å motta aksjene, inkluderte de en ferdig fylt 83 (b) skjema som viser den virkelige markedsverdien som 0,00 (ikke en eksempeldivelse) og beløpet jeg betalte for det ved 0 (som er riktig ). Er det greit for dem å si at den rettferdige markedsverdien er 0 Ekstra info: Vi er en liten oppstart, og jeg vet at 0.90-verdien ble brukt nylig med hensyn til (vellykket) å skaffe ny finansiering. At 0.90-verdien ikke er inkludert hvor som helst i begrenset lageravtale selv. Takk på forhånd Av Joe Wallin 14. januar 2014 - 5:55 Jeg tror du kan liste null som verdien. Gledelig å diskutere på telefonen. 206 757 8184. Av StephenJacob 14. januar 2014 - 11:52 I motsetning til Joe, er jeg ikke en advokat, så ta det jeg sier med en klype salt, men 8230 som høres veldig fiskig ut til meg. Med mindre selskapet solgte alle sine eiendeler og deretter satse på de resulterende kontanter på rødt (og tapt), tror jeg ikke at aksjene kan verdsettes til 0,00. Så lenge selskapet er verdt noe, må aksjene (følgelig) være verdt noe. En ferdigfylt 83 (b) høres underlig ut, og jeg frykter for andre ansatte som kanskje har trodd det og kjøpt aksjer og arkivert skatt basert på forutsetningen. Jeg vil si, jeg tror ikke verdien av aksjen må samsvare med prisen den siste investoren betalte for det. Hvis jeg forstår riktig, kan de ha betalt over oddsen for foretrukne aksjer eller for retten til å kjøpe inn til et selskap som trengte motivasjon til å godta finansieringen. Men hvis investorer betalte 0,90, vil jeg gjette lageret ditt må ha en verdi på minst en anstendig del av det. Det skriker 8220AUDIT8221 til meg. Av Scott 26. februar 2014 - 12:37 Mitt problem er at jeg allerede (og feilaktig) har innlevert et 83 (b) valg for berørte aksjer. Er dette noe som jeg trenger å gå gjennom IRS å tilbakekalle Eller siden det var en unødvendig form, vil det bare bli ugyldig og ikke kreve noen handling fra meg Av Joe Wallin 26. februar 2014 - 12:57 Når du arkiverte skjemaet , indikerte du at verdien av aksjene du mottok, var den samme som prisen du betalte. Av Joe Wallin 26. februar 2014 - 16:08 Jeg tror de fleste skatterevisorer og advokater vil fortelle deg at det er en ufarlig feil hvis det var ingen inntekt å rapportere, fordi du rapporterte at verdien du mottok var lik det du betalte for eiendommen. Kanskje et annet medlem av samfunnet her vil chime inn hvis de er uenige. Du kan også legge inn dette spørsmålet til Quora for å se om noen er uenige. Standard disclaimer8211this doesn8217t utgjør juridisk eller skattemessig rådgivning. Av Mayer 1 juni 2014 - 2:19 PM Flott bloggemne. Jeg ble nylig ansatt av en oppstart som ga meg 35.000 aksjer i stedet for kontanter for min konsulenttjenester. Jeg har ikke betalt noe for aksjene, og de er fullt opptjent. Parallelverdien ble oppført som 0.0001. For det første, vil jeg ha nytte av å sende inn en 83b For det andre, selv om jeg ikke har betalt noe for disse aksjene, teller IRS dem Hvordan skulle jeg beregne skatteforpliktelsen Ved Mayer 1 juni 2014 - 2:21 pm Beklager, på den andre delen jeg mente at IRS ser de tildelte aksjene som skatteforpliktelse8221 I utgangspunktet må jeg betale skatt på aksjer jeg ikke kjøpte og har knapt noen verdi. ) Av Joe Wallin 2 juni 2014 - 11:41 Vil du ringe meg på 206 757 8184 og vi kan gå over Kort historie8211 Hvis aksjene er fullt opptjent, er det ikke 83 (b) valg som må arkiveres, fordi du skal bli belastet på fullverdien ved mottak. Du bør konsultere en advokat eller skattemessig som raskt kan gjennomgå dokumentene med deg, for å bekrefte at de faktisk er fullt opptjent. Du er beskattet på deres verdi som om selskapet betalte deg penger. Hvis du er en uavhengig entreprenør, vises den på et skjema 10998211 eller skal. Av Thomas 6 juli 2014 - 9:53 Joe 8212 flott blogg. Jeg ble nylig ansatt ved oppstart der jeg fikk egenkapital som vesker over en tidsplan (slik at den oppfyller servicebehovet). Jeg vil gjerne velge 83b, men jeg vet ikke den rettferdige markedsverdien. Siden jeg kjøpte aksjene, har jeg ikke noe grunnlag (det vil si at jeg ikke betalte X per aksje for Y-aksjer), men tilskuddene er i stedet for en prosentandel av selskapets 8217s egenkapital. Avtalen fastsetter at enhver aksjemarked kan kjøpes tilbake av selskapet dersom ansettelsen avsluttes basert på en verdsettelsesformel som fungerer som en flertall av inntekter (forskjellig flertall basert på om jeg eller firmaet slutter). Spørsmål 8212 hvordan kan jeg gjøre et anslag på gjeldende FMV av tilskuddet som passer innenfor IRS-parametere Hvis jeg kan få noen eksisterende inntektsnumre fra selskapet og bruke formelen, er det tilstrekkelig Merk at inntektene er svært små og gitt hvordan Mye av en oppstart er dette (noen få gutter), jeg kan kanskje argumentere for at verdien er nær null (det er ingen eksterne investorer som har investert og dermed verdsatt firmaet på dette tidspunktet, ingen uavhengig vurdering er gjort , etc). Takk Av Joe Wallin 6. juli 2014 - 10:06 Jeg vil oppfordre deg til å ansette en skatterådgiver med en gang. Så du savner en deadline. Hvis du ringer til meg på 206 757 8184 eller email meg via email160beskyttet, kan jeg prøve å hjelpe deg med å finne noen. Av Lida 15 september 2014 - 17:27 Jeg leste mange interessante innlegg her. Sannsynligvis bruker du mye tid på å skrive, jeg vet hvordan du sparer mye arbeid, det er et online verktøy som skaper unike, google-vennlige artikler på få minutter, bare skriv inn google 8211 laranitas gratis innholdskilde Av hugh martin 11. oktober, 2014 - 11:26 Hva er 83b-ekvivalenten for utenlandske investorer i USA-selskap Av Eric Kwok 18. november 2014 - 10:25 på slutten av denne bloggen, nevnte du 8220An 83 (b) valget må arkiveres med IRS innen 30 dager etter mottak av eiendommen, en kopi skal innleveres med selvangivelsen til den som foretar valget, og en kopi må gis til selskapet.8221. I 2013 er firmaet mitt pre-IPO, og jeg trener tidlig i ISO. 83 (b) ble arkivert innen 30 dager med kvittering fra IRS. Jeg ga også en kopi til firmaet mitt. Det eneste jeg glemte å gjøre er å sende en kopi av 83 (b) sammen med 2013-avkastningen min. Er det et problem, bør jeg gjøre det opp ved å sende det med min 2014-avkastning. Av Jodi 24. november 2014 - 12:07 Kan et S Corp-selskap sende et 83b-valg Av Ryan 10. mars 2015 - 10:56 Joe takk for denne kolonnen jobbet jeg litt med oppstart i 2014 og for betaling skulle jeg motta RS. Jeg fylte ut en avtale som inneholdt en forhåndsdefylt 83b, levert av deres advokater, og ble rådet til å fullføre det. Selskapet avsluttet aldri å utstede aksjer (ikke et godt drevet selskap) og jeg har ikke noe bevis for eierskap i det hele tatt, annet enn avtalen som mangler sertifikatnumre og overføringsdatoer (nesten som de hadde til hensikt å utstede, men ikke). Nå er skattetiden her og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg arkiverte 83b riktig, og IRS kvitterte kvittering, men jeg ble aldri betalt faktisk. Det er også min forståelse at ved å gjøre 83b-valget, bør dette ha blitt behandlet gjennom selskapets lønnsdepartement. Jeg har ennå ikke mottatt en W-2 som fører meg til å tro at dette didn8217t forekommer heller. Hva skal jeg gjøre med skatt Er IRS kommer til å forvente en w-2 fra dem som skal bli oppført Jeg tror at selskapet ikke lenger er som det var en oppstart. Takk for din hjelp, jeg setter pris på det. Av Joe Wallin 14. mars 2015 - 11:12 Glad for å diskutere på telefonen. 206 669 0997 Av karin meyer 27. august 2015 - 11:39 Forhåpentligvis har denne tråden blitt helt død. Jeg har motstridende råd om behovet for en 83b-filing for en multi-medlem LLC, med 5050 eierskap mellom sine to medlemmer. I vår driftsavtale oppgir vi også at en avtagende prosentandel av det eierskapet er gjenstand for tilbakekjøpsopsjon til rettferdig markedspris i tilfelle et medlem forlater eller dør. Dette etterligner ideen om å vinne, men faktisk tror jeg at vi alle eier våre aksjer direkte siden selv i tilfelle vi forlater, mottar vi Fair Market Price. Er dette i tråd med din forståelse Takk for alle de gode rådene Ved JB 13. september 2015 - 21:26 Interessant spørsmål Karen 8211 var du i stand til å finne en løsning Av Michael 7 desember 2015 - 11:30 Jeg arkiverte en 83B innenfor 30 dager til IRS, men jeg fikk aldri svar tilbake. Jeg sendte den gjennom sertifisert post, så jeg har en bekreftelse fra IRS-avdelingen at de mottok den, men jeg fikk ikke en kopi av 83B-ryggen min. Det er forbi de 30 dagene. Hva skal jeg gjøre nå Takk for ditt råd Ved S-corp Valg 19. januar 2016 - 6:00 8230 83 (b) Valgoppstartsloven Blogg § 83 (b) Valg gir mulighet for skattebetaleren til å velge å bli beskattet på tidspunktet for kvitteringen av eiendommen. 8230 Av Raoul Duffy 1. februar 2016 - 11:45 Jeg innlemmet mitt firma tilbake i mai 2014. På den tiden kjøpte min partner og jeg aksjer fra selskapet direkte. Tre måneder senere bestemte vi oss for å endre den opprinnelige grunnleggerkjøpsavtalen for å introdusere noen innkjøpsbetingelser (inntjening over 4 år, og begynner å vestre umiddelbart i juli 2014). Fordi aksjene i utgangspunktet ble solgt i mai 2014 uten noen inntjening på den tiden (og derfor ingen risiko for fortabelse), fortalte min advokat meg i juli 2014 at jeg ikke behøvde å sende inn en 83 (B) valg. Min advokat nevnte at kravet om å sende en 83 (B) valg kun gjelder hvis aksjene ble opprinnelig utstedt med forbehold om fortabelse, og i mitt tilfelle var aksjene utstedt i mars og på den tiden var ikke gjenstand for fortabelse og derfor var det ikke nødvendig med skjema å bli arkivert. Er dette riktig, eller var jeg ment å legge inn 83 (B) - formen på tidspunktet for aksjekjøpsavtalen endring når vi introduserer noen opptjeningsvilkår Hvis min advokat var galt, er det en måte å rette opp denne feilen av Raoul Duffy 1. februar, 2016 - 12:41 En avklaring om spørsmålet ovenfor: I juli da vi introduserte fortjenestevilkårene i aksjekjøpsendringen, holdt min partner og jeg teknisk ansvar for eierskapet av aksjene (siden vi tidligere hadde kjøpt dem i mai), men inntjeningsbetingelsene som vi ble enige om, ble formulert slik som i tilfelle av avgang ville selskapet ha rett til å tilbakekjøpe de ikke-solgte aksjene fra partnerne. Av Anne Guo 8. april 2016 - 09:06 Kan du sende 83 b-valget bare 1 gang og bare innen 30 dager etter aksjestøtten Og er det innen 30 dager etter startdato eller 30 dager fra aksjebeviset Hvis jeg vil å utføre tidlig trening på uveide aksjeopsjoner utenfor 30-dagersperioden, er det noe annet jeg kan gjøre Av Ben S 30. april 2016 - 6:41 Jeg er grunnlegger av et nytt selskap. Min regnskapsfører har sagt at vi burde legge inn en 83 (b), men advokat for firmaet mitt sa at vi ikke trenger det fordi grunnleggerne aksjer vi får, er fullt berørt umiddelbart uten restriksjoner. Jeg ønsker ikke å ta en rask beslutning her da kostnadene for meg på veien kan være betydelige, men kan du hjelpe meg å forstå hvorfor det noen gang ville være et tilfelle at vi trenger et 83 (b) valg på aksjer som er fullt utatt til klokkeslett for kvittering Med madden mobilmynter 6 mai 2016 - 7:05 pm takk så mye for nettstedet ditt, det hjelper mye. Av Josh Kanow 11. mai, 2016 - 9:53 Når akkurat må jeg legge inn 83. b valg Jeg legger inn våre vedtekter for Wyoming i dag, og det står at vår C-corp har myndighet til å utstede 9.000.000 felles og 900.000 foretrukket. Har vi tretti dager til å arkivere nå eller er det når vi gir våre grunnleggere deres utstedelsesskjemaer. Av Joe Wallin 30. mai 2016 - 1:12 pm Kjører fra når du faktisk mottar aksjene dine. Ikke dato for innlemmelse. Men, ansett en advokat for å hjelpe deg Av nancy wang 21 mai 2016 - 19:00 er 83 (b) bare for vanlig lager, hva med serie A foretrukket lager Ved CSGO 1. juni 2016 - 07:10 takk med hensyn til innredning av så vesentlig emne Ved å starte opp 10. juni 2016 - 12:56 Er det tilrådelig for grunnleggerne å starte opp med å alltid legge inn en seksjon 83 (b) valg Forutsatt at alle aksjene er hentet fra dag ett. Min forutsetning er at ved å innlevere et 83 (b) valg, vil skattegrunnlaget for aksjene forbli til den verdi som er angitt på valget da valget ble foretatt (som er basert på antatt verdsettelse av selskapet ved startdatoen). Dette innebærer også at aksjene vil bli beskattet til kapitalgevinstraten (i stedet for en personlig inntektsskattesats) dersom en av grunnleggerne bestemmer seg for å gå ut av virksomheten. Ved Megan 3. september 2016 - 10:53 Skal jeg plage arkivering en 83b hvis jeg planlegger å forlate firmaet mitt før jeg er fullt opptatt Hvis jeg fil, må jeg betale skatt på 75000 av egenkapitalen. Jeg vil sannsynligvis gå når jeg bare er 25. Ved KGallo 9. september 2016 - 1:17 Når begynner 30-dagersperioden Når opsjonene er gitt per avtalen eller når alternativene faktisk utøves. Takk Av James Yoon 13. september 2016 - 10:02 Har noen brukt nettside 83bforms Det ser ut til at det gjør at du kan sende innlegget på nettet, men jeg ønsket å få en mening fra noen andre først. Har noen brukt det ved 83 (b) Forespørsel 20. oktober 2016 - 9:53 am Hva skal innleveres på 83 (b) dersom tilskudd (gjenstand for fireårig opptjening på årsbasis) er for en av fremragende enheter i stedet for et hardt nummer Er den innledende 83 (b) det beregnede harde nummeret og deretter en annen 83 (b) må arkiveres hver gang det er en etterfølgende investering som medfører økning av det opprinnelige harde nummeret Ved maje style 11 november , 2016 - 1:10 am Av Keith 19. november 2016 - 10:57 Jeg sendte en 83-b for privat selskapsbeholdning i desember 2015, og betalte skatt på forskjellen mellom en 42 prosent pris og FMV på 1,06 på treningstidspunktet. I år 1. november ble det private selskapet kjøpt av et offentlig selskap for 12,50 per aksje, og de uveide aksjene fra treningen min ble omgjort til RSU8217s av det nye selskapet (som har en aksjekurs på 75). De foreslår å arkivere en SECOND 83-b for disse uvestede aksjene. Jeg vil gjerne forstå hva jeg skal bruke som 8220amount paid8221 for disse RSU8217s. Deres FMV på RSU8217s på oppkjøpsmeldedatoen var 75. Jeg vil ikke ende opp med å betale skatt tidlig på forskjellen mellom 12,50 og 1,06 hvis jeg kan utsette det til de selger aksjene. Skal jeg rapportere 8220amount paid8221 som lik prisen på tidspunktet for selskapets oppkjøp. I så fall ville beløpet betalt være 75 og FMV ville være 75 og det ville ikke være nåværende skattemessige konsekvenser. Senere, når jeg vest og selger disse aksjene, vil jeg prøve å få LT gevinster behandling. Gjør 75-prisen og 75 FMV-en for en 83-b-skjema fornuftig, eller gjør jeg det galt? Takk. Ved Joe Wallin 19. november 2016 - 7:23. Vil du foreslå at du ansetter noen til å hjelpe. Jeg tror dette er lengre frem og tilbake på et nettsted. Denne nettsiden er kun tilgjengelig av advokat - eller advokatfirmaets utgiver for utdanningsformål, samt å gi generell informasjon og en generell forståelse av loven, for ikke å gi spesifikk juridisk rådgivning. Ved å bruke dette bloggstedet forstår du at det ikke er noen advokatklient forhold mellom deg og nettstedutgiveren. Nettstedet bør ikke brukes som erstatning for kompetent juridisk rådgivning fra en lisensiert profesjonell advokat i din stat. Tanker og kommentarer til loven om oppstart. Brakt til deg av Davis Wright Tremaine

No comments:

Post a Comment